Öğretmenler atılan adımlardan memnun değil
Öğretmenler Günü’nde Öğretmenlerin Sorunları Değerlendirildi
24 Kasım Öğretmenler Günü’nde, öğretmenlerin problemleri ve siyasi iktidarın meslekte yaptığı “iyileştirme” adımları Türk Eğitim Sen tarafından yapılan bir ankette değerlendirildi. Ankete katılan 4 bin 345 öğretmenin ilk dikkat çektiği konu ekonomik kriz oldu. Ankette, katılımcılara ay sonunda zorunlu harcamalardan sonra hesaplarında para kalıp kalmadığı sorulduğunda, %77,8’i “hayır” yanıtını verdi. Ayrıca, öğretmenlerin en önemli sorunu olarak %79 ile “öğretmenlerin değer görmemesi” belirtildi. Bu soruya %72 ile “ücret” ve “özlük hakları açısından dünyadaki meslektaşlarımıza kıyasla çok daha geri bir noktaya olmak” cevabı izledi. Ayrıca, müfredatlarda geliştirilme talebi %50,7 oranında görüldü. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ise politik ve gereksiz bir çalışma olarak değerlendirenlerin oranı %56,7 oldu. Modelin eğitim kalitesini artırması hakkında düşünenlerin oranına bakıldığında, hiçbir faydası olmayacağını düşünenlerin oranı %54,2 olarak belirlendi. Öğretmenlerin %65,1’i ise model kapsamında hazırlanan ders içeriklerini yetersiz buldu.
Mülakat Tartışmaları Ankete Yansıdı
Ankette, gündemde yer alan mülakat tartışmaları da ele alındı. “MEB’de herhangi bir kadroya atanma için uygulanan mülakat uygulaması devam etmeli midir?” sorusuna verilen yanıtlar incelendiğinde, “mülakat devam etmeli” diyenlerin oranı %3,9; “kararsızım” diyenlerin oranı %7,1 ve “devam etmemeli” diyenlerin oranı %89 olarak belirlendi. Katılımcıların “Mülakat neden devam etmemeli?” sorusuna verdiği cevaplar arasında %75 ile “adaletsizlik”, %50,8 ile “liyakati gölgeliyor” ve %49,9 ile “yandaş kayrılıyor” ifadeleri ön plana çıktı. Ayrıca, Öğretmenlik Meslek Kanunu’nun beklentileri karşılamadığını belirtenlerin oranı %64,9; Milli Eğitim Akademisi’nin gereksiz politik bir karar olduğunu kaydedenlerin oranı ise %37,6 olarak açıklandı.